همه چیز درباره ماشین، خرید و فروش و حمل بار

۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

Altcoins چیست؟
آلتکوین ارزهای دیجیتال دیگری به غیر از بیت کوین هستند. آنها ویژگی های بیت کوین را به اشتراک می گذارند اما از جهات دیگر نیز با آنها متفاوت هستند. به عنوان مثال ، برخی از آلت کوین ها از مکانیسم اجماع متفاوتی برای تولید بلوک یا تأیید تراکنش ها استفاده می کنند. یا ، آنها با ارائه قابلیت های جدید یا اضافی ، مانند قراردادهای هوشمند یا نوسان قیمت پایین ، خود را از بیت کوین متمایز می کنند.


تا مارس 2021 ، تقریبا 9000 ارز رمزنگاری شده وجود داشت. طبق گزارش CoinMarketCap ، altcoins بیش از 40 درصد از کل بازار ارزهای رمزنگاری شده را در مارس 2021 به خود اختصاص داده است.

از آنجا که آنها از بیت کوین گرفته شده اند ، حرکت قیمت آلت کوین تمایل دارد مسیر بیت کوین را تقلید کند. با این حال ، تحلیلگران می گویند که بلوغ اکوسیستم های سرمایه گذاری ارزهای رمزنگاری شده و توسعه بازارهای جدید برای این سکه ها باعث می شود که حرکت قیمتی آلت کوین ها مستقل از علائم تجاری بیت کوین باشد.


غذاهای کلیدی
اصطلاح "altcoins" به همه ارزهای رمزنگاری شده به غیر از بیت کوین اطلاق می شود.
تا مارس 2021 ، آلت کوین ها 40 درصد از کل بازار ارزهای رمزنگاری شده را شامل می شدند که بیش از 9000 ارز رمزنگاری شده در حال انجام است.
برخی از انواع اصلی آلت کوین ها شامل ارزهای رمزنگاری شده مبتنی بر ماینینگ ، استیبل کوین ، توکن های امنیتی و نشانه های ابزار است.
Altcoins ممکن است در آینده فقط ارزهای رمزنگاری شده مبتنی بر استخراج غیر از بیت کوین را شامل شود زیرا استفاده از فناوری همچنان در حال توسعه است.
تا مارس 2021 ، Ethereum و Binance Coin بزرگترین آلت کوین از نظر ارزش بازار بودند
آشنایی با Altcoins
"Altcoin" ترکیبی از دو کلمه "alt" و "coin" است و شامل همه جایگزین های بیت کوین است. چارچوب اساسی برای بیت کوین و آلت کوین مشابه است. بنابراین ، آنها کد را به اشتراک می گذارند و به عنوان سیستم های همتا به همتا یا به عنوان یک کامپیوتر غول پیکر قادر به پردازش حجم زیادی از داده ها و تراکنش ها به طور همزمان عمل می کنند. در برخی موارد ، آلت کوین ها آرزو دارند که با تبدیل شدن به یک روش ارزان برای معاملات دیجیتال ، بیت کوین بعدی شوند.


اما چندین تفاوت بین این دو موجودیت نیز وجود دارد.


بیت کوین یکی از اولین تکرارهای یک ارز رمزنگاری شده است و فلسفه و طراحی آن معیاری برای توسعه سایر سکه ها است. با این حال ، اجرای آن چندین کاستی دارد. به عنوان مثال ، اثبات کار (PoW) ، مکانیسم اجماعی که برای ایجاد بلوک ها استفاده می شود ، پر انرژی و وقت گیر است. قابلیت های قرارداد هوشمند بیت کوین نیز محدود است.


Altcoins با محدودیت های درک شده بیت کوین برای ایجاد مزیت رقابتی بهبود می یابد. چندین آلت کوین از روش اجماع Proof-of-Stake (PoS) برای به حداقل رساندن مصرف انرژی و زمان مورد نیاز برای ایجاد بلوک و تأیید معاملات جدید استفاده می کنند.

مثال دیگر ، اتر است ، دومین ارز رمزنگاری شده جهان از نظر ارزش بازار ، که به عنوان گاز (یا پرداخت هزینه معاملات) در قراردادهای هوشمند در اتریوم استفاده می شود. Altcoins همچنین به انتقادات سنتی علیه بیت کوین می پردازد. به عنوان مثال ، استیبل کوین ها نوسان قیمت بیت کوین را نشان نمی دهند و آنها را وسیله نقلیه ایده آل برای معاملات روزانه می کند.

با تمایز خود از بیت کوین به این روش ، آلت کوین ها برای خود بازار ایجاد کرده اند. به نوبه خود ، این امر باعث جذب سرمایه گذارانی شده است که پتانسیل آنها را جایگزینی برای بیت کوین می دانند. سرمایه گذاران انتظار دارند سود ببرند زیرا آلت کوین ها کشش بیشتر و کاربران بیشتری را به دست می آورند و قیمت آن نیز افزایش می یابد.

انواع آلت کوین
بسته به ویژگی ها و مکانیسم های اجماعی آنها ، آلتکوین ها در طعم ها و دسته بندی های مختلف وجود دارند. در اینجا خلاصه ای از برخی از مهمترین آنها آمده است:

 ممکن است یک آلت کوین در بیش از یک دسته قرار بگیرد.
بر اساس معدن
همانطور که از نام آنها مشخص است ، altcoins های مبتنی بر ماینینگ در حال استخراج هستند. اکثر آلتکوین های مبتنی بر ماینینگ از Proof-of-Work (PoW) استفاده می کنند ، روشی که در آن سیستم ها با حل مشکلات دشوار ، سکه های جدیدی تولید می کنند تا بلوک ایجاد کنند. نمونه هایی از آلت کوین های مبتنی بر ماینینگ عبارتند از Litecoin ، Monero و Zcash. اکثر آلت کوین های برتر در اوایل سال 2020 در دسته مبتنی بر استخراج قرار گرفتند. جایگزین آلت کوین های مبتنی بر ماینینگ ، سکه های از پیش استخراج شده است. چنین سکه هایی از طریق الگوریتم تولید نمی شوند بلکه قبل از اینکه در بازارهای ارزهای رمزنگاری شده فهرست شوند توزیع می شوند. نمونه ای از یک سکه از پیش استخراج شده ، XRP Ripple است.

استیبل کوین
تجارت و استفاده از ارزهای رمزنگاری شده از زمان راه اندازی دارای نوسان بوده است. هدف استیبل کوین ها این است که این ناپایداری کلی را با پیوند دادن ارزش خود به سبد کالاها ، مانند ارزهای فیات ، فلزات گرانبها یا سایر ارزهای رمزنگاری شده کاهش دهند. اگر ارز دیجیتال شکست بخورد یا با مشکل روبرو شود ، این سبد به عنوان ذخیره ای برای بازخرید دارندگان عمل می کند. نوسانات قیمت برای استیبل کوین نباید بیشتر از محدوده محدود باشد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۰۰ ، ۱۲:۳۳
nahalestan نهالستان